20 Ocak 2014 Pazartesi

kıymalı kabak graten

kıymalı kabak graten : Kabak herkesin sevebileceği bir sebze değildir.özellikle ben eşime ve çocuğuma kabağı nasıl yediririm diye düşünürken kıymalı kabak grateni gördüm tv proğramın da.O akşam hemen denedim kıymalı kabak grateni.Gerçekten enfes olmuştu eşim ve çocuğum hallerinden pek memnun şekilde yediler.o günden sonra akşam yemeklerimizin menüsüne kıymalı kabak graten de dahil oldu.Bugünlerde ise misafirlerime de ikram ediyorum.bu enfes yemeğin tarifini sizlerle de paylaşmak istedim ...

 malzemeler :
4 adet kabak
250 gram kıyma
1 adet domates
1 adet kuru soğan
1 tatlı kaşığı biber salçası
karabiber
tuz

beşamel sosu için :
2 çorba kaşığı tereyağ
2 çorba kaşığı un
1,5 su bardağı süt
1,5 su bardağı kaşar rendesi
tuz

Hazırlanışı :
ilk olarak soğanları ince ince doğrayalım.
geniş bir tavada soğan ve yağımızı kavurmaya başlayalım.
soğanlarımız pembeleştikten sonra kıymamızı ekleyip kavurmaya devam edelim.
ardından domates ve salçamızı ilave ettikten sonra tuz ve karabiberi ekleyip suyunu çekene kadar kısık ateşte pişirelim.
daha sonra kabaklarımızı ortadan ikiye bölüp bir kaç dakika yüksek ateşte haşlayalım.
haşladığımız kabakların içini kaşık yardımıyla çıkartalım.
ayrı bir tavada  unu ve tereyağımızı kavurmaya başlayalım.
kavrulan unun üzerine soğuk sütü ve tuzu  ilave ettikten sonra krema haline gelene kadar pişirelim.
ardından fırın tepsisine kabakları dizelim.
kabakların içine hazırladığımız kıymalı sosla dolduralım
üzerine de beşamel sosu ekledikten sonra en üstüne de kaşar rendesini ekleyip üzeri kızarana dek pişirelim.Afiyet olsun...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder