21 Ocak 2014 Salı

çiğ köfte tarifi


Çiğ köfte tarifi : Yiyenin asla unutmayacağı çiğ köfte günümüz de arkadaş toplantılarının beş çaylarının vazgeçilmezi halini almıştır.Şanlıurfa'ya özgü bir lezzet olan  sıra gecelerin de özel olarak toplanılıp bu köfte yapılır.Sıra gecesinde bulunup bu köftenin tadını bakmak bana da nasip oldu.tabi acıyla arası iyi olmayan ben biraz zorlandım ama gerçekten harika bir lezzeti var.Acı sevenler için vazgeçilmez tat olabilir.Lavaş ekmek ve marulla harika bir lezzet.Sonra neden bende yapmayayım dedim ve kolları sıvadım .gerçekten yoğurması çok yorucu ama lezzetine bayıldım.İşte çiğ köfte tarifinin yapılışı ;

 Malzemeler :
4 su bardağı köftelik bulgur
6 yemek kaşığı kuru isot
1 bağ yeşil soğan
1 bağ maydanoz
1 diş sarımsak
1 adet kuru soğan
2 çorba kaşığı salça
2 çorba kaşığı sıvıyağ
1 çorba kaşığı domates salçası
1 adet limon
karabiber,kimyon
tuz
Hazırlanışı :

ilk olarak bulgurumuzu geniş bir leğene boşaltalım
soğan ve sarımsakları robottan geçirip bulgura ekleyerek yoğurma işlemine başlayalım
sıvıyağ,isot ve baharatları ekleyerek yoğurma işlemimize devam edelim.
malzemeler karışınca hafif su sepeleyerek  sakız kıvamına gelinceye kadar yoğuralım.
son olarak da ince kıyılmış maydanoz ve yeşil soğanımızı da ekleyerek elimizle sıkıp şekil vererek servis tabağımıza dizelim.Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder