9 Ocak 2014 Perşembe

Evde mayonez nasıl yapılır


Evde mayonez nasıl yapılır :
  
  Yıllarca hep satın alıp hazır kullandığım mayonezi küçük bir araştırma ve deneyimle kendim yapmaya başladım.öyle ilerlettim ki ailemin mayonez ihtiyacını da ben karşılar duruma geldim.en azından kendi yaptığım mayonezimin içinde neler olduğunu bilerek gönül rahatlığı ile aileme yediriyorum.mümkün olduğunca günlük tüketilen miktarda hazırlayalım.Buzdolabında streçle ağzı kapalı şekilde 3 günden fazla kalmış mayonezi tüketmeyelim.
  Mayonez hazırlamanın birçok çeşidi vardır.en kolay yöntemini sizlerle paylaşmak isterim.
 Malzemeleri :
  •  1 adet yumurta sarısı
  •  1 su bardağı sıvı yağ
  •   1 çay kaşığı sirke
  •   1 çay kaşığı limon tuzu
  •  1 çay kaşığı tuz
Hazırlanışı :
  • ilk olarak derin cam kaseyi çıkaralım
  • kasenin içine yumurta sarısını ilave edelim( yumurtamız önceden buzdolabından çıkartılmış ve oda sıcaklığında olmasına özen gösterelim)
  • mikserle yumurta sarısını iyicene karıştıralım.mikser yoksa çırpma teli yardımıyla aynı yönde yaklaşık 15 dakika karıştırın
  • bir miktar sıvı yağını yumurta sarısına ilave edelim.yumurta ve yağımızı iyice çırptıktan sonra tekrar yağımızı ilave ederek karıştırmaya devam edelim.
  • arada da limon suyunu ekleyelim
  • 1 su bardağı yağımızı bitirdikten sonra tuzumuzu da ekleyip çırpmaya devam edelim.
  • çırpmayı da mayonezimiz istediğimiz kıvama gelince bırakıp servis kabına alalım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder